planerad gallstens operation

 
på tisdag ska jag gör gallstensoperation. jag är nervös över en sådan liten operation, varför?! Kan ha att göra med att jag aldrig har har gjort en operation tidigare, inte änns legat inne på sjukhus heller, besökt akuten och varot hos husläkare, och sjukgymnast men aldrig något mer. Urs. nej, jag är nervös fasten jag vet mycket väl att det inte är något att oroa sig över.
 
Min gallstens problem kom i sommras, jag börjde få ont efter jag hade ätit, närmare sex timmar efter jag hade ätit något, men i början hade jag bara ont i ca 1 timme, till hösten blev det värre, då började jag ha ont i flera timmar, som längst var det från klockan två på natten till klockan tio på morgonen, då det lade sig. Funkade då inte med värktabletter fören på morgonen. Sen kom den värsta attackerna, jag började spy pga värken jag fick. Då uppsökte jag läkare, och de fick jag göra 5 ggr innan en läkare skickade iväg en remiss om gallstensundersökning. Synd att det ska ta sådan lång tid, först trodde man att det bara var magkattarr men till slut visade sig att det var gallsten, då undersökningen visade många stenar.
 
Har ni gjort gallstensoperation, eller någon annan operatoin, skriv då gärna en kommentar om vad och hur lång tid det tog för er att känna er helt tillfrisknad efteråt.











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se