utöka eller uppgradera sig...

Sitter och funderar på om jag ska utöka min kamera utrustning eller om jag ska para pengar och köpa fullformats kamera. Jag tror att de som håller på med foto dagligen skulle välja fullformat istället för att ha kvar sin "småformat" och utöka utrustningen. Men sen har jag olika perioder då jag fotograferar och dock långa perioder då jag inte fotograferar något alls. Vad är då smartast?! jag har ju inte enns körkort för att satsa helt på det jag egentligen vill göra med min fotografering. 
 
Vad tycker ni är klokaste valet?
 


Emilia Trennsby    •  

Jag relaterar så till detta dilemmmat.. har samma problem just nu. En sak att tänka på när man byter kamera till en "proffs" kamera (antar att d750 är en sån) så är det inte säkert att objektiven man har sen innan passar och det är mycket dyrare att köpa nya objektiv till en dyrare kamera( priser ligger på 10- 30 tusen i genomsnitt har jag för mig) Jag är dock inte så insatt i Nikon så jag vet inte riktigt vad det är för olika specifikationer på kamerorna. Sen så handlar det väl i huvudsak om vad du ska fota och om man fotar mycket eller inte.

Svar: Det skiljer inte mycket på priserna såg jag (från 2 tusen och uppåt), men kommer som sagt inte kunna använda de grejer jag skulle köpa till min nuvarande när jag får för mig att byta kamera till fullformat.
När jag väl fotar, fotar jag väldigt mycket. Främst djur, som du kan se i tidigare inlägg i bloggen.
ღ Miss Classica










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se